top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMatiAngel

המרת רישיון נהיגה זר לרישיון נהיגה ישראלי

עודכן: 30 באפר׳ 2020

עולה חדש, תייר, תושב ארעי ותושב חוזר (אשר שהה בחו"ל לפחות שנה ברציפות), רשאים לנהוג בארץ עם רישיון נהיגה זר בתוקף, במשך שנה מיום הכניסה לארץ, ברכב המתאים לדרגת הרישיון ובתנאי שהגיעו לגיל הנדרש. במקרה של יציאות וכניסות רבות מהארץ, ייבחן כל מקרה לגופו בהתאם לאמור בתקנות התעבורה.

לתושב חוזר יומר רק רישיון זר קבוע שהוצא לפחות 6 חודשים לפני הכניסה לארץ.

אזרח ישראל תושב חוץ, רשאי לנהוג בישראל על סמך רישיון זר במשך שנה מיום כניסתו לישראל, בתנאי כי שהה בחו"ל שנה אחת לפחות לפני כניסתו לישראל . אם הוא מבקר בישראל פעמיים בתוך פחות משנה אחת, או עשה ביקור הכנה לקראת שובו לארץ דרך קבע חודשים אחדים אחר כך, בפעם השנייה הוא כבר לא יהיה זכאי לנהוג עם רישיון זר, כי הוא לא שהה בחו"ל שנה רצופה לפני כניסתו לארץ.


ההמרה תבוצע בהתאם לתנאי הגיל לקבלת רישיון נהיגה ישראלי. מבקש אשר מחזיק ברישיון נהיגה זר כאשר גילו מתחת לגיל הנדרש, רישיונו יומר בהגיעו לגיל המינימום.

טרם המרת הרישיון, על המבקש לפנות לתחנת הצילום הקרובה לשם צילום וקבלת טופס רש"ל 18 (הטופס הירוק). לרשימת תחנות צילום שירות המרת רישיונות נהיגה ניתן לבצע בכל סניף רישוי ברחבי הארץ, מלבד דיפלומטים אשר יבצעו את הפעולה בסניף בהתאם למחוז המגורים.

  • מחוז צפון: כל ישוב שנמצא מנתניה או המשולש ועד קריית שמונה.

  • מחוז מרכז: כל ישוב שנמצא מהרצליה, כפר סבא, רעננה, רמת השרון ודרומה עד רחובות.

  • מחוז ירושלים: כל ישוב שנמצא מירושלים, גדרה, אשדוד, אשקלון ועד קריית מלאכי.

  • מחוז באר שבע: כל ישוב שנמצא מקריית גת, נתיבות, אופקים ועד אילת.

כל המרה לדרגות רישיון נהיגה A, A1, A2, B, C1, C, 1  מחייבת מבחן שליטה (מבחן מעשי בנהיגה). למבקש קיימת אפשרות להיבחן פעמיים במבחן שליטה לסוג הרכב המבוקש, לאחר שני כישלונות, עליו לעמוד מחדש במבחן עיוני ובמבחן מעשי רגיל ככל מבקש רישיון נהיגה אחר (הוא פטור מחובת שיעורי מינימום).

הזכאים להמרת רישיון נהיגה

עולה חדש חייב להציג רישיון נהיגה זר וצילום רישיון נהיגה, תעודת זהות ותעודת עולה. את הרישיון הזר ניתן להמיר במהלך 5 שנות שהייה בארץ, (ניתן להמיר רישיון זר רק אם הוצא לפני קבלת מעמד עולה חדש ולפני כניסתו לארץ).

תושב ארעי נדרש להציג רישיון נהיגה זר וצילום רישיון נהיגה, דרכון ואישור שהייה בארץ. לאחר הצגת המסמכים יידרש לעבור מבחן שליטה. תושב ארעי ותייר תושב ישראל - רשאים להמיר רישיון זר לישראלי תוך שנה מכניסתם לארץ.

אזרח ישראלי חוזר נדרש להציג רישיון נהיגה זר, צילום רישיון נהיגה זר, תעודת זיהוי, דרכון עם חותמות המפרטות את מועדי הכניסות והיציאות מהארץ. ההמרה מתבצעת תוך שנה אחת ובתנאי שהמבקש שהה בחו"ל במשך שישה חודשים לפחות ורישיון הנהיגה תקף לפחות 6 חודשים.

תייר (גם לגבי מי שאין לו מס' זהות ישראלי) יציג דרכון זר - אישור שהייה בארץ (ויזה ל- 3 חודשים לפחות), רישיון נהיגה זר תקף. במידה והרישיון הזר אינו באנגלית, אלא בשפה זרה אחרת, יש לתרגם את הרישיון לעברית.

תהליך מיידי להמרת רישיון נהיגה לדרגות A, A1, A2, B, 1

עולים חדשים עד שלוש שנים מיום עלייתם ארצה, תושבים חוזרים עד שנה מיום שיבתם ארצה ושוהים חוקיים אחרים המחזיקים ברישיון נהיגה תקף במדינת המוצא שלהם עם וותק של חמש שנים לפחות, רשאים לקבל רישיון נהיגה ישראלי באופן מיידי ללא מבחנים. הזכאים להמרת רישיון בתהליך מיידי פטורים מבדיקה רפואית ומבדיקת ראייה (למעט מבקשים שגילם מעל 70 שנה). עם זאת, בעל הרישיון חייב לדווח לרשות הרישוי על כל בעיה רפואית שעלולה לפגוע בכושר הנהיגה ולהרכיב משקפיים או עדשות אם הוא זקוק לכך.



2,124 צפיות0 תגובות
bottom of page